Am primit aceasta carte spre recenzare de la libraria online Bookcity, careia ii multumesc enorm pentru acesta poveste incredibila, care mi-a placut :)

  Mi-a placut inca de la inceput ca este narat din perspectiva unui baiat. Este ca un pahar de apa rece in desert. M-am saturat sa vad lumea doar prin ochii fetelor. Ethan locuieste in Gatlin. Acesta este un oras ciudat, dar la urma urmei ca oricare altul, cu copii normali. Nimeni nu vine in Gatlin. Oamenii pleaca din Gatlin.
    Totusi, cineva se muta pana la urma. Aceea este Lena, fata cu ochii verzi si parul negru.care s-a aflat in fiecare vis al lui Ethan. Cei doi par sa aibe o conexiune aparte, vocea ei putandu-se auzi in mintea baiatului.

     Fiindca Lena este fiica batranului Ravenwood, numit incuiatul orasului, ea este tratata urat si vorbita indelung de ceilalti locuitori.
     Mi-a placut felul in care este scrisa cartea, cursiv si domol. Nu domol-nu-se-va-mai-intampla-nimic, ci domol-ma-cufund-in-carte-si-uit-de-ce-e-in-jurul-meu. Mi-a amintit putin de "Fior" de Maggie Stiefvater, insa aceea este cu totul si cu totul o alta poveste.

     Am si auzit ca se va ecraniza cartea :) dar nu prea mi-au placut actorii. Mi-a placut cum evolueaza actiunea, nici fulgerator, dar nici lent. Personajele negative sunt create cu multa iscusinta, deoarece enerveaza orice cititor, acestea fiind "fitoasele" de la orice scoala: Savannah si Emily.Cand la engleza se sparge un geam, ele exsagereaza, dand vina pe Lena, cum ca ea il sparsese, si asa incepe tot calvarul. Ele nu se lasa, si vor mai mult ca orice sa o exmatriculeze. Nici nu te miri de unde asa ambitii, cu mamele lor in consiliul DAR, o chestie foarte banala, dar care lor le da dreptul sa-i puna pe toti sa faca ce vor ele.

     Pe langa asta, mai este si Ethan, indragostit pana peste cap de Lena. El afla ca pe fata o urmareste blestemul Casterilor, si cum ca la a 16ea aniversare va fi revendicata, si anume daca va deveni Intunecata, de partea raului, sau Luminata, fiind de parte binelui.
     Mi-a placut ca a fost atat de complexa povestea! Pe langa astea, mai sunt lucruri obisnuite, petreceri, si totusi, deasupra tuturor este perseverenta indragostitilor de a impiedica Revendicarea Lenei. Am apreciat enorm cum cartea este mai mult decat complexa, si anume in felul urmator: nu exista doar gaduri de rascruce, gen: trebuie sa omor pe cutare, cutare vrea sa ma omoare, intelegeti, se arata toate grijile. Problema lui Ethan cu parintii, mama lui fiind moarta, iar tatal aproape nebun, el fiind crescut de Amma, o vrajitoare.

     Mai mult, de cand o intalneste in carne si oase pe Lena, toata viata i se schimba. Vechile prietenii de strica, insa unicul cel mai bun prieten, Link, personaj care mi-a placut enorm ii ramane aproape, chiar si cand mama lui ii interzice asta. Urmeaza balul iernii, cand Ridley(verisoara Intunecata a Lenei) face prapad, si ghici pe cine cade vina? Lena! Savanah, Emily si Charlotte fac un fel de grup "Ingerii liceului", o idee absolut penibila- pentru apararea elevilor hartuiti. Lumea chiar se revolta.

  Trecand peste asta, cand Macon intra in joc le da o clasa, wow. In plus, personajele mai cauta un grimoir, o carte veche de vraji, si urmeaza multe aventuri. Mi-a placut mult cartea! Sincer, m-am saturat pana peste cap de povestioare banale, in care nu exista decat iubirea. Aici iubirea este un simbol! Nu am regretat nicio clipa de cand am inceput "A 16ea luna". A fost o poveste incredibila, din care nu as modifica prea mult. Ca in orice carte care respecta, este plina de rasturnari de situatie, si un puncvt culminant adevarat. Stiti ce inseamna asta? Nu 2 pagini, nu 5 pagini, ci 40. Aproximativ. Asa da!

      Abia astept continuarea, ce pot spune! Zilele astea am fost foarte ocupata, si inca voi fi, asa ca a durat mai mult pana am terminat-o, insa in definitiv a fost minunata. Lena este genul de fata frumoasa pe interior, insa vazuta de altii din exterior este ciudata. Mi-a placut lupta pe care a dus-o. Cu toate respingerile primite de catre colegi, ea tot vrea sa fie normala, vrea cu desavarsire asta! Ethan este un baiat bun. Loial, curajos, face orice pentru Lena. Iubire adevarata.

    Daca ar fi un singur lucru pe care as fi vrut sa-l adaug la carte: precum in "Fior" sau "Sovaire", mi-as fi dorit cateva scene emotionate, gen: imi vine sa plang. Cele doua autoare ar fi putut adauga mai multe momente de acest gen. Nu ma intelegeti gresit, au fost clipe romantice, insa mi-ar fi placut sa le dramatizeze un pic mai mult.
    Acum, daca Lena va reusi sa le infranga pe mironositele de la Jackson (liceul), sau de ce parte va fi Revendicata, sau daca Ethan isi va mai contacta mama, sau care e faza cu mama Lenei, si multe multe multe altele, veti afla in paginile, de fapt in cuvintele, cartii.

NOTA: 5.5

3 comentarii:

Am luat-o si eu de la biblioteca acum cateva luni, dar am zis ca e prea stufoasa si o las pe vacanta de vara. Acum, o las pe vacanta de iarna :)) Am asa multe carti de citit si asaa putin timp pentru ele.
Super recenzia <3

Si eu la fel, Rose! Acum ma apuc de Demon hunting in the deep south de Lexi George, dar am timp sa citesc atat de putin si de rar!

Mie mi se pare foarte interesanta cartea.