O serie  controversata-asa pot numi seria Twillight, impartindu-se in doua categorii: fani sau anti-Twillight. Mie, personal, nu mi-au placut in popularitate-cand era toata lumea moarta dupa ele. De-abia dupa am relizat cat de frumoase pot fi. Am mai citit o data "Zori de zori" si mi-a placut foarte mult , insa atunci nu i-am facut nicio recenzie. Nu-i nimic, o recitesc, si cu ocazia asta ii si fac recenziea.

  Seria "Twillight" mi se pare emotionant,nostalgica,romantica. Autoarea scrie frumos,si chiar daca se nareaza la persoana I, ceea ce nu-mi place deobicei, acum este foarte reusit.
   Bella se hotaraste sa faca mare pas-se marita cu Edward pentru ca il iubeste, dar si pentruca au facut un commpromis: se casatoresc, dar trebuie sa o transforme in vampir. Sentimele lor sunt sincere si inedite. Emotionata, simtindu-se neindemanatica, dar pe deplin sigura, Bella reuseste totusi sa se bucure de nunta.

   Marele pas...parca ieri faceau cunostinta la biologie. Nu ma incanta prea mult ideea deoarece casatoria implica maturitate, trecerea la un alt nivel, evolutia, si eu as face orice sa-i vad inca o data in adolescenta, sa vad emotionantele momente petrecute impreuna si tot ceea ce au trait. Mi-as dori sa tin timpul in loc pentru ei. Doar nici in carti nu pot.
    Bella si Edward pleaca in luna de miere tinuta secret, pe insula daruita imprumut de Esme. Mi personal nu mi-ar fi placut sa locuiesc acolo, nici macar o luna, pentru ca era o pustietate si doar gandul acesta imi confera o sezatie bizara.

    In toate cartile pe care le-am citit nu s-a pus accentul,observ, pe impactul emotional. Personajele traiesc situatii ingrozitoare, dau nas in nas cu moarte, si totusi nu sunt traumatizate!In mod clar, nu-i recomand prima parte a cartii unui baiar, este foarte sirpoasa,si ai nevoie de rabdare pentru a o citi.
     Bella si Edward fac dragoste pentru prima oara(scena nu este descrisa, ci doar amintita, insa Edward refuza sa o mai faca pana cand o transforma in vampir,de teama de a o rani. Iubirea dintre ei este atat de pura si naturala! (si sincera).
     Incercarile repetate ale Bellei de a-l convinge dau roade...si ea incepe sa se simta din ce in ce mai ciudat, si realitatea o izbeste drept in fata: este insarcinata! Cum era de asteptat, luna de miere se incheie brusc, si Edward o aduce acasa, vrand dinadins sa scape de copil, stiind ca o va rani pe noua lui sotie. Neavand incotro, Bella apeleaza la Rosalie, care o ajuta, desi isi traieste visul de a avea un copil prin Bella.
     Si aici ia sfarsit prima parte, anume cea din perpectiva Belleo. Partea a doua este scrisa din perspectiva lui Jacob, pe care nu l-am mai vazut de la nunta Bellei, de cand se si sfarseste urat.

    Cand Jacob afla de ceea ce a patit Bella nu ezita nicio clipa si se duce la ea, la casa familiei Cullen, cu intentia clara de a-i ucide, insa este surprins de ceea ce vede.
   Distrus de starea iubitei sale, Edward a ajuns la capatul puterilor. Dragostea eterna a lui Jacob pentru Bella este mereu respinsa, deoarece alesul vesnic al fetei va fi si este Edward. Situatia se aseamana pe ici pe colo cu Jurnalele Vampirilor de L.J.Smith.

   Ceilalti varcolaci afla despre starea Bellei si vor sa o ucida, insa Jacob se opune vertiginos. Isi paraseste haita, si pleaca sa avertizeze familia Cullen de potentialul pericol. Momentele lui de singuratate nu dureaza prea mult deoarece i se alatura Leah si Seth.
  Ideea lui Jacob-extrasa de Edward dintr-uun gand rautacios-o salveaza pe Bella de la moarte: ii dau sange sa bea, fata redevenind macar jumatate din persoana care a fost.

  Nasterea este foarte dificila, pe punctul de a muri, Bella este salvata, fiind cu greu transformata in vampir. Dupa numeroase momente de cumpana intre membrii familiei despre starea ei, daca mai este in viata sau nu, si sanatatea ei, ea pana la urma supravietuietuieste. Fiica ei, Reneesme, superba si iubita nu urmeaza sa aibe o viata prea usoara. Volturii afla despre existenta ei si, implicit, o vad ca pe o amenintare. Apeland la toti vampirii pe care ii cunosc, familia Cullen este pe cale de a declansa un razboi de proportii.

 O poveste fascinanta, de mari proportii, cu un sfarsit si scene cu adevarat marete, din partea a treia, din perspectiva Bellei, care devenita vampir invata din nou sa creasca, oarecum mai diferit, si cu gasirea sufletului pereche a lui Jacob, se incheie istorioara care a minunat mii de oameni.
  Desi parca prea siropoasa sau romantica, ea tot te lasa fara cuvinte. Unicitate. Mister. Suspans. Superba

NOTA: 4.8/5
 Nu mi-a placut absolut deloc partea cu nunta si luna de miere-era prea...monotona