Am primit de la editura Art spre recenzare romanul "Mitago" de Robert Holdstock.

Are o coperta superba, iar descrierea promite. In curand recenzie !
Multumesc mult editura Art !

Mi-am comandat "Orasul ingerilor cazuti" de la Editura Leda si am fost foarte incantata de carte. Aceasta  a meritat intr-adevar toti banii. A fost o carte superba. Mi-a placut intr-adevar modul in care a fost scrisa. Stilul Cassandrei Clare este inegalabil de frumos :) Ea este atat de talentata incat reuseste sa descrie totul intr-un mod frumos si da un aer elegant intregii carti. Dialogurile sunt simple, dar pline de substanta, iar naratiunea si punctul culminant sunt foarte interesante, dar sa vom vorbi despre ele pe parcurs.

Clary este acum vanator de umbre. Razboiul a luat final, iar acum totul pare simplu. Naratorul obiectiv alterneaza perspectivele, pe rand Clary, apoi, Simon, Jace, intr-o ordine aleatorie.  Viata lui Simon este destul de dificila. Incearca sa-i spuna mamei sale ca este vampir, dupa ce ea se poarta din ce in ce mai ciudat, insa nu reuseste nimic. Ea se panicheaza, reactioneaza urat, si il da afara pe Simon. Acesta o constrange sa uite tot si se duce sa locuiasca la Kyle, un nou membru al trupei sale. Kyle este un tip dragut, un bun prieten de-al lui Simon.Daca il romanele trecute aveam impresia ca Simon este un tocilar si ca nu poate avea vreo iubita, atunci de aceasta data, in "Orasul ingerilor cazuti", el cocheteaza atat cu frumoasa, periculoasa Isabelle, cat si cu puternica si simpla Maya. In plus, mai are o admiratoare in varsta de 14 ani, Maureen. Deci el este destul de dorit. :)
 Problema consta in faptul ca asa-zisul Kyle este de fapt un varcolac. Si nu orice varcolac, ci acela care a transformat-o pe Maya. Ei bine, daca stati sa va ganditi putin, si va aduceti aminte povestea, veti deduce ce a facut de fapt Kyle de s-a certat atat de rau cu Maya.

Acum vanator de umbre, Clary duce o viata plina de pericole. Nu ca pana acum a fost prea simpla... Tot mai multi nefilimi sunt ucisi, iar acest lucru starneste panica. Cei din Conclav incearca sa afle cine este criminalul, insa fara succes, asa ca investigatia cade pe mainile lui Clary, Jace, si Simon. O mai stiti pe Camille ? EI bine, ea ii face lui Simon o oferta foarte interesanta, de a i se alatura in planurile diabolice. Aici vine intrebarea daca baiatul va face aceasta
alegere sau nu .Oricum ar fi, cartea a fost plina de aventuri si foarte complexa. Incerc sa fac o recenzie cat mai completa, insa imi este foarte greu! S-au intamplat atatea !
Revenind la Clary: ea este oficial iubita lui Jace, iar acest lucru nu decurge atat de bine, pentru ca Jace se indeparteaza tot mai mult de fata. Care este problema? Pai aparent (desi nu este atat de usor pe cat credeti) un demon ii controleaza visele, dar nu este ceea ce pare, va spun eu.
Clary a fost totusi putin cam aeriana. Putin mai mult. Adica, inafara grijilor fata de iubirea lui Jace, nu prea s-a mai gandit la nimic. Bine ca isi revine mai incolo, cand porneste mai adanc in aflarea adevaratului criminal.. si afla ca cineva injecta femeile gravide cu sange de demon, iar astfel se nasteau hibrizi ca Sebastian, adica Jonathan, fratele acum mort al lui Clary.

Iar treaba este mult mai complicata, Camille fiind bineinteles implicata. In acest puzzle complicat, in care fiecare personaj are un rol bine-definit, iubirea adevarata reuseste sa triumfeze. Mi-a parut rau ca am terminat cartea. Mi-a placut atat de mult ! Nu m-am plictisit nicio clipa.
Va mai las un indiciu: Magnus Bane, celebrul magician, se intoarce impreuna cu Alec, iubitul sau, pentru investigarea crimelor. Si in discutii se fac referiri la personajele din Dispozitive Infernale, iar asta mi s-a parut genial !
Este nevoie de o mica recapitulare: deci, cineva tot omoara vanatori de umbre. Simon are un nou prieten varcolac, o propunere interesanta si foarte periculoasa, doua iubite si probleme mari cu faptul ca este vampir. Clary afla secretul crimelor care este mai periculos decat v-ati putea imagina, si mai complex, si este complet intgrijorata in legatura cu iubirea pe care i-o poarta Jace. Iar Jace, el are probleme mari cu cineva care ii controleaza visele si ajunge sa nu mai diferentieze viata reala de vis.
Mi-a placut atat de mult punctul culminant! Nu m-as fi asteptat niciodata al asa ceva. TOTAL SURPRINZATOR ! O carte minunata, mai mult decat superba. Geniala.

NOTA: 5 /5