Am citit aceasta carte cu putina teama ca nu va fi buna-am citit asta in numeroase recenzii. Cum ca pana la capitolul 25 nu se petrece nimic...blablabla, ca e plictisitoare-si stiu, fiecare are dreptul la o opinie- dar cum sa o consideri plictisitoare? Daca nu ai chef sa citesti, nu citi dar o carte de acest fel nu merita a fi etichetata astfel. Pur si simplu nu merita.
6/05.2012
  O carte amuzanta-asa se prezinta inca din primul capitol. Kylie este o fata de saisprezece ani cu parintii care divorteaza, cu o mama care ii prajeste pe gratar chilotii sotului sau, cu un iubit care o paraseste si un ciudat care o urmareste.

"-Am avertizat-o pe Sara ca s-ar putea sa ma trezesc tipand ca din gura de sarpe si ea a zis ca o sa-mi infiga un tarus in inima si o sa ma oblige sa ma intorc in pat. 
-Poate ar trebui sa ascunzi toate obiectele ascutite inainte sa te culci. "

Kylie pleaca la petrecerea anului a lui John cu Sara. Cand politie soseste in final, lucrurile se complica pentru ca mama fetei, poreclita Regina-de-gheata- o trimite intr-o tabara pentru copii cu probleme.

7/05/2012
   Ziua urmatoare, Kylie pleaca in tabara Shadow Falls(cascada umbrelor) ude copii sunt cam...ciudati. Ori emo, ori culoarea irisilor li se schimba ,ori cara o broasca raioasa cu ei, etc.

"Ajutor! Sunt prinsa intr-un autobuz cu niste ciudati! Si cand spun ciuati, chiar vorbesc serios! 
Kylie primi un raspuns aproape imediat:
Ba nu, tu sa ma ajuti pe mine! Cred ca sunt gravida! "

Kylie este ingrozita. Copii de acolo nici nu par si nici nu sunt normali. Singura persoana in care pare sa aibe incredere este Derek(ochi verzi,par castaniu) . In fine, toata tabata se dovedeste a fi una de supranaturali, unde acest lucru este spun pe fata si dovedit de un baiat-Lucas Parker- care se transforma in unicorn.  Kylie afla ca defapt psiholoaga ei era in spatele trimiterii ei aici, ca ea ii spusese asta mamei ei si o convinsese. Adevarul e ca nimini nu sti einca ce este fata sau ce haruri are. Romanul se numeste "Nascuta la miezul noptii" deoarece Kylie si ceilalti supranaturali s-au nascut la miezul noptii.  Naratorul povesteste la persoana a 3a, lucru care face posibila imaginarea mult mai usoara a actiunii si a spatiului.

8/05/2012
   Cartea are suisuri si coborasuri: debuteaza foarte bine, apoi incep sa ma plictisesc, apoi reincepe sa fie foarte buna si pe la pagina 150 incepe sa-mi placa cu adevarat. Daca as fi fost in locul autoarei, as mai fi taiat din pasajele de "explicatii" care bineinteles ca isi au rostul, dar nici chiar ce inseama sa fi "vampir" Nu se pune foarte mult accentul pe ele-doar un detaliu.

  Kylie se alege cu doua colege de cabana foarte "diferite": vrajitoarea dislexica Miranda si fata vampir Della. Autoarea mi s-a parut ca a adaugat intr-un numar destul de scurt de paini numeroase persoanej pe care nu le-a conturat prea des, asa ca le-am uitat pe unele...

   Romanul este foarte amuzant si limbajul este unul cotidian. Dialogurile sunt foarte naturale!

"-N-ai mai avut crize nocturne? intreba mama ei. 
-Nu, raspunse Kylie/ 
Nu m-am trezit tipand ca din gura de sarpe. Doar am lesinat cand mi s-a aratat o fantoma plina de sange. Asta dupa ce ma vizitase o pisicuta care s-a transformat intr-un broscoi pervers. "

Kylie are si admiratori-pe frumosul Derek- care face un targ de sange cu vampirul Brian pentru  a o avea partenera( pe K) la ora de "Sa ne cunoastem colegii de tabara!" Fata este confuza deoarece nu stie inca daca il place pentru ca-i aminteste de Trey, ex-ul, sau suunt sentimente veritabile.

"Poti sa-mi citesti gandurile?
Se intoarse spre el. Isi simtea fata arzand, aducandu-si aminte de gandurile jenante pe care le avusese despre el. 
-Nu. El zambi si, in acea lumina, ochii lui verzi cu firisoare aurii scanteiara de-a dreptul. De ce rosesti? Ce ganduri ai avut despre mine?"

Derek este pe jumatate zana si poata controla/simti/influenta emotiile.
Din dorinta de a adla daca este sau nu o supranaturala, Kylie apeleaza la Helen, care ii scaneaza mintea si afla ca nu are nicio tumoare, deci ori e nebuna sau schizofrena ori este supranaturala.  M-a cam enervat atitudinea lui Kylie: nu vrea deloc sa accepte ca nu e om, si este foarte scarbita de sangele pe care il bea Della-vampir fiind.

9/05/2012
 Mi-a placut la nebunie cum incepe autoarea sa creioneze personajele-da, acum le-am retinut pe toate-. Trey o viziteaza pe K, bineinteles nu avea voie dar vine pentru a-i spune ca o iubeste si ca o vrea inapoi dar mai mult decat asta vrea sa faca sex. Kylie nu este de acord.  Intre timp, inima fetei incepe sa bata mai tare pentru varcolacul Lucas. Cand el trage biletul cu numele ei trebuie sa petreaca o ora impreuna. El o duce intr-un loc cu cascade si ajung sa se sarute. Lucas e bun rauuu,-super sexy-. Insa pe acolo coincidenta face ca Trey sa treaca cu prietenii lui.

Kylie se cearta cu Della si cu Miranda pentru ca le spune ca va pleca in doua saptamani., asa vorbise ea cu Holiday. Talentul fetei de dovedeste a vedea fantome.

Renuntand la ideea de a pleca din Shadow Falls, tanara accepta in sfarsit ca nu este om. Lucas pleaca, intre timp fiind acuzat de ceva inca nestiut. Nea Soldatul o ajuta pe Kylie cand este atacata de un leu. Acel ceva este legat de animalele din rezervatie care sunt ucise si cei din tabara sunt suspectati.

Oare Kylie va reusi sa afle ce este in sfarsit? Si cu cine va ramane cu Lucas, Derek, sau cine stie, cu Trey? Si cine tot ucidea animalele?

NOTA: 5/5 - Merita. E foarte buna.

9 comentarii:

Si mie mi-a plăcut foarte mult cartea!:) Frumoasă recenzie.

Dee.

Mersi :)

Foarte tare recenzia! Love-it!

Mi-a placut mult cartea , a fost o surpriza placuta..nici eu nu stiu pe cine as alege, pe Lucas sau pe Derek, par grozavi amandoi...de aceea mi doresc volumul 2

ioana alexandra spunea...

chiar daca la inceput eram sceptica, cartea mi-a placut enorm de mult si imi doresc sa citesc si continuarea cat mai curand
felicitari pentru recenzie!

am citit primele 2 carti si as vrea sa o citesc pe a treia.
cand apare traducerea volumului 3?

Din cate stiu, in iarna

Suna foarte interesant! As vrea si eu sa o citesc.. intrebarea mea este: sunt mai multe volume? Daca da, care este ordinea lor?

Ordinea lor este urmatoarea:

Born at Midnight
Awake at Dawn (Shadow Falls, #2)
Taken at Dusk (Shadow Falls, #3)
Whispers at Moonrise (Shadow Falls, #4)
Saved at Sunrise (Shadow Falls, #4.5)
Chosen at Nightfall (Shadow Falls, #5)