Faceti cunostinta cu o porcarie monumentala. O Doamne. Nu pot sa cred .

Primul volum a fost bunicel. Nu mare chestie, dar mie una mi-a placut si m-a captivat. Prima jumate - nu, de fapt primul sfert - din carte a fost captivanta si frumoasa si emotionanta, apoi o telenovela de prost gust.

Irina penduleaza din nou intre Robert si Matei. Partea cu Angel - un alt tip dragut - mi s-a parut foarte frumoasa, si dupa parerea mea Angel era perfect pentru Irina. Mult laudata Irina. Cred ca autoarea a folosit fiecare adjectiv de pe planeta ca sa descrie perfectiunea si frumusetea ei. Si cat de educata si inteligenta si bine-crescuta e ea.

Au fost o tona de chestii dubioase. Precum : Irina are in sfarsit o relatie cu un tip Alex care o cere in casatorie, dar ea nu il iubeste cu adevarat. Oau. Si ce face ? Se lasa ademenita ca de obicei de Matei si Robert.
 Ah, si aflat cine era " prietenul imaginar" al protagonistei, cu care vorbea ore intregi si prin mesaje, fara a-i cunoaste identitatea. Surprinzator, chiar nu ma asteptam. Pe naiba, eram sigura cine era.

Mai departe : Irina este tinuta in casa "prizoniera" de Matei si Robert, este drogata , violata de Matei, batuta de numeroase ori. Si ce face Irina ? Nu fuge, tot insista ca il iubeste pe Matei.
 APOI apare prietena ei cea mai buna care se ia in gura cu toti ratatii aia si face toate chestiile pentru Irina. Cu toate astea, Matei si Robert o trateaza foarte frumos cand Irina le da ordine, si ii asculta sfaturile si chestii. Dar, cand incep sa se certe, ea sfarseste batuta sau plangand. SI O DATA LA TREI PAGINI FUCKING PLANGEA. M-AM SATURAT DE ATATA PLANS.

Nu mi-a placut niciun personaj. Niciunul. Irina e proasta si infumurata si fraiera. Simona e naspa. Matei e un cocalar care da din gura si bate tot ce prinde si o insala pe Irina. Robert e un fraier care nu stie sa lupte pentru iubire. Si restul sunt niste figuranti ieftini. Scrisul este ieftin, dialogul e prost si sec. CARTEA ASTA E O PROSTIE.

PLUS CA MATEI SPUNE CA O TINE PE IRINA INCHISA IN CASA SI TOT RESTUL SUB PRETEXTUL IUBIRII DAR TOT CE FACE E SA FIE O IUBIRE EGOISTA PENTRU CA ATUNCI CAND IUBESTI PE CINEVA II DAI DRUMUL, IL LASI LIBER, SA IUBEASCA, SA FIE FERICIT SI CUM PANA MEA AUTOAREA NU A AUZIT NICIODATA DE CHESTIA ASTA de MATEI ????( da, chestia asta, pentru ca un om nu s-ar purta in asemenea hal )

scuze, dar mi se pare oribil si egoist si sec.

NOTA: 1 / 5 ( acea una steluta e pentru inceputul relativ captivant)

40 comentarii:

Uau ok:))) stau departe de ele.

:))

Desi te-ai exprimat cam dur, ai ceva dreptate. Pe mine m-a enervat cel mai mult faptul ca se autolauda.. cat de perfecta, frumoasa cu suflet bun este.. Si Robert care desi spunea c-o iubeste de fiecare data o ducea la Matei care o batea, injura.. si nu era fericita cu el (iar el insinua ca vrea sa fie ea fericita, ok wtf?) si nu lua atitudine, te bate odata, de doua, de trei, a patra oara ti-o cauti. :)) Totusi, e o lectura usoara.. unele paragrafe chiar sunt faine!

@ Anon: scuze ca m-am exprimat mai dur, dar mi s-a luat de atatea laude si cuvinte dulci si toate chestiile alea ma calcau pe nervi, asa ca am vrut sa fie ca un dus rece :)) Da, am vazut ca se contraziceau rau de tot unele chestii cum ar fi comportamentul lui Robert, protagonista si faptul ca lua bataie si tot nu facea nimic.

Ai perfecta dreptate!
Aceasta carte este mult prea laudata si adorata atat de adolescenti cat si de persoane mature, iar aceasta carte cu siguranta nu merita aceste laude. Mie mi s-a parut a fi o telenovele de prost gust in care Irina era miss perfectiune si toti pendulau in jurul ei.
Recunosc si eu ca am avut sperante imense de la aceasta carte si inceputul mi-a placut, Irina parea cu adevarat o fata educata, cu un tata excelent, dar treptat s-a transfoarmat intr-o telenovela, iar faza cea mai naspa este ca prietenilor mei chiar le-a placut! Au adorat-o si au iubit-o si m-au facut sa cred ca ceva este in neregula cu mine, cad de fapt e ceva (mai mult) in neregula cu cartea. :|

Mda...al doilea volum a fost realmente tras de par si fara valoare, plin de reactii exagerate si absurde.A declansat in mine reactii de frustrare vecina cu isteria, la citirea stupiditatii personajelor. Ma asteptam la cu totul altceva.

Acest comentariu a fost eliminat de autor.

Nici eu nu imi dau seama cum de niste personaje pot fi atat de amotrice si stupide

vai de capul meu....asta e recenzie?zici ca e scrisa de cea mai inculta si isterica pitipoanca ordinara.Incredibil cata prostie vad aici,cata lipsa de calitate!!!!asa o mizerie nu am mai vazut in viata mea.stii vorba aia?dupa ce ca esti proasta mai si semnalizezi!
mai mult de atat se vede ca ai citit cartea ca pe o carte de bucate si nu ai inteles nimic.vai de capul tau.daca ai tinut sa te faci de cacat,ai reusit.ai aratat ce poti! :)))))

Sa mori tu anonim cretin. Da cine pana mea te-a pus sa vii pe blogul meu ? Da tu cine naiba te crezi ? E blogul meu, scriu ce vreau eu. Si proasta care semnalizeaza e ma-ta ma nu eu !

Asa ca du-te cu comentariile tare infatuate si spune-le lu ma-ta, nu mie, ca sa stii ca chiar nu-mi pasa ce crezi tu. Nici macar nu ai tupeu sa dai fara anonim, atata curaj e pe tine. " INCLUTA SI ISTERICA " esti tu. Auzi, lipsa de calitate ii apartine autoarei care scrie doar chestii ieftine si prostesti. Da de unde stii tu cum citiesct eu cartile de bucate, sau cum iti permiti sa imi spui mie asa ceva ?

"Am aratat ce pot", stai ca abia am inceput. Adica vrei sa discutam elegant sau sa iti arat ce parere am eu fata de comentariile tale idioate ?

Si ultima data cand am verificat, era blogul meu, nu al tau, si eu nu vin sa te oblig sa belesti ochii si sa citesti asa ceva. Du-te frate si impusca-te

da....articolul tau seamana cu o barfa de tzatze gospodine care vorbesc despre emisiunea nora pt mama.limbajul tau,argumentele arata ca nu ai stiut sa citesti,ca nu esti o cititoare ci doar o consumatoare de povesti concentrata pe discernamant.ori cartile au mai mult de atat.m-a dezgustat atat articolul asta cat si reactiile tale la comentarii.vreau sa cred ca generatia asta poate mai mult.vad multa superficialitate.
important este ca dna irina e un om minunat,ca ajuta foarte mult,ca scrie foarte frumos si nu inteleg de ce ati jignit-o atat de mult pe ea si pe oamenii din cartea ei?pana la urma e viata ei.daca dvs, d-soara ati avea un jurnal si l-ar citi lumea ca mai apoi sa vina sa va jigneasca,cum v-ar pica?
faceti ce considerati,ca om matur,ca mama si profesor am zis sa nu trec fara sa va las o parere.poate va ajuta pentru ca nu va face cinste atitudinea de aici.....o parere poate fi spusa si fara a folosi limbaj urat si jigniri la adresa autorului si a personajelor.eu nu am mai vazut asa ceva,dar fiecare cu ce poate...
o zi buna si nu va enervati pe noi care o iubim pe dna irina....avem motive si daca le-ati cunoaste ati iubi-o si dvs,d-soara.:)

personaje stupide?cum de statea sa o bata?iata cum unii nu inteleg cum este viata si cum judeca ceea ce nu cunosc.vor mai trece anii si veti intelege ca o femeie care iubeste nu poate sa plece cu una cu doua,ca viata nu e mereu asa cum o vrem si ca mai depindem si de altii.as putea sa va demontez cu propriile voastre replici dar nu are rost.este evident ca sunteti rele,lipsite de experienta si mai ales de ceva ce se numeste inteligenta nativa si de scoala vietii,doua lucruri care ajuta sa intelegi rationamentele altora.....sper ca voi luati deciziile cele mai bune in viata,ca nu iubiti nimic atat de mult incat sa va sacrificati.
m-am scarbit cand am vazut cum ati jignit autoarea,dar v-ati descris pe voi.atata ura si venin nu am mai vazut,pare un razboi impotriva unui om care doar a scris o carte,de fapt razbiul e intr-o inima foarte neagra-a voastra.pacat ca nu va dati seama.

Cand iubesti pe cineva cu adevarat, il lasi sa plece, sa isi traiasca viata. Sa fie liber. In niciun caz nu o bati, nu o violezi, nu o tii inchisa in casa si multe alte chestii. Cum o iubeste Matei atat de mult incat ii face toate astea ? Asta e iubire ?

Si scuza-ma, dar ca mama si ca profesor este normal sa vii pe blogul meu si sa imi spui ca sunt proasta si semnalizez, ca sunt inculta si pitipoanca ? Ce fel de profesoara da asa exemplu si vorbeste in asemenea hal ? Nu ca eu am vorbit mai frumos, dar serios acum, de unde si pana unde ??

In plus , nu are decat sa il iubeasca pe Matei si sa stea langa el, dar el o face nefericita: o inseala cand se duce la curve, o bate din nou, o da afara din masina si o bate in raul ala sau ce era. Si da, relatiile sunt dificile, dar trebuie sa stii cand sa renunti si cand sa faci ceva si pentru tine. Atunci cand stai doar sub un pretext ieftin nu faci decat sa iti prelungesti suferinta inutil

Nimeni nu a obligat-o sa isi publice jurnalul. Si nimeni nu a zis ca orice jurnal este neaparat si bun, adica serios, oamenii au dreptul sa comenteze o carte in felul in care cred ei de cuviinta. Si sunt superficiala pentru ca am avut curajul sa spun ceea ce cred ? Ati fi vrut sa fiu un robotel care , la fel ca tot restul grupului spune cat de mult iubeste ceva, cand in realitate il uraste ? Nu-nu, nu e pentru mine chestia asta. Si , daca voi publica ceva , si oamenii vor scrie cat de mult urasc ceea ce am scris, e in regula, pentru ca asta e treaba lor: sa isi exprime opinia, sa faca recenzii sincere

Am citit o recenzie a acestei nulitati Fluturi, recenzie care nu poate fi combatuta pentru ca reda citate edificatoare ale "mult prea minunatei" autoare. Recenzia apartine Luciei Temesan si cred ca a ales cea mai buna metoda de argumentare.

"- despre personajul principal feminin: volumul I se deschide cu o intrebare “fundamentala” (precum la interviurile de angajare) – “Cine sunt?” Ceea ce urmeaza sunt niste cuvinte brodate, multe propozitii si expresii repetate obsesiv fara nicio noima, in asa fel incat sa nu spuna nimic deosebit, ceva care macar sa o particularizeze cumva pe eroina noastra. “Chiar așa, cine sunt eu? Sunt doar un om ca toți oamenii…” dupa care spune ce gust amar a avut cand a trecut prin esecuri si dezamagiri – extraordinar, nemaipomenit, epic, fundamental, nimeni nu a mai avut un asemenea gust al esecului, amar, intelegi? Amar!!

- cum este eroina cartii: aici incepe nimfomania in stare avansata. Pun citatele ca sunt cele mai graitoare:

“eram o tanara frumusica si aveam success la barbati”
“eram gratioasa, feminina, romantica si rabdatoare”
“eram blonda, cu ochii verzi si voluptoasa, iar ea era bruneta, cu ochii negri si foarte slaba” (Sic!!! Sic!!!)
“Pentru ca esti interesanta, frumoasa, senzuala, misterioasa, impunatoare…”
“Ai clasa, esti manierata si feminina. Esti deosebita, sa stii.”
“eram deosebita prin naturalete, umor, lipsa prejudecatilor si a franchetii”
“am sanii mari, foarte mari, adica imensi” – cam cat de imensi? ceva comparatii sa ne putem dumiri? – nexam, nu ca era ceva nemaipomenit de important, dar daca tot a amintit in cateva randuri de sanii ei…
„energia ta debordanta, privirea atat de expresiva, frumusetea, calmul, puterea…”
„nu voiam sa-mi stric imaginea de diva sigura pe ea”
„esti o fiinta minunata, esti adorabila si dulce…”
„cum de esti atat de matura? Pentru ca ma surprinde cate stii si cat esti de dezinvolta” – mai degraba e dezinvolta decat matura, rezulta din naratiune ca eroina din carte n-a dat dovada de maturitate, dimpotriva.
„ai un aer maiestuos, o atitudine demna si un zambet de diva, senin. Prin felul tau atragi atentia si, totodata, impui un respect anume” – iarasi diva?? normal, respect pentru o diva…
„Esti incredibil de romantica si sensibila”
„Erai prea perfecta pentru mine, prea cuminte, prea inocenta…” – prea, prea, cat nu se poate, doar in vise…
„tu esti atat de iubita si atat de puternica”

Cred ca Irina Binder a epuizat toate adjectivele din dictionar pentru a descrie personajul feminin din cartea ei. Zana din povesti paleste in fata acestui personaj (nu stiu daca personajul asta perfect este chiar autoarea cartii, nici nu ma priveste asta).

(Continuare)

"- in fine, nu vreau sa ma leg de subiectul banal al cartii, scris in aceeasi maniera de taclale naive (ma abtin sa le numesc altfel) ceva de genul: ”- Sunt patetica, nu?” ”- Nu, esti deosebita.” – de fapt, asa cum remarcase si o alta cititoare, de fapt, da, e chiar patetica! Actiunea din cartea Fluturi este atat de banala si infantila incat nu doresc sa dau in mintea telenovelistelor.

- dar!!! apar inserate in diverse capitole poezioarele de fetiscana abia scapata de acneea de pe fata si incepe sa caute raspuns la problemele existentiale explorand pe sub asternuturi:

”Te-am cautat prin paturi ademenitoare
Crezand c-am sa te pot uita usor
Dar cum sa poata un altul, oarecare
Sa imi aline nesfarsitul dor?”…

” Am fost altfel decat s-a vazut…
Nu oricine-a vrut sa ma cunoasca.
Iar de unii, care, sa ma stie-au vrut
Eu m-am protejat purtand o masca.”…

- si iata ce raspunsuri gaseste eroina noastra, pe care le imprastie prin toata cartea ca sa ia fetiscanele aminte – acum apar panseurile despre viata:

”Dragostea inseamna sa intelegi fara explicatii, sa crezi fara dovezi, sa auzi fara cuvinte, sa vezi cu ochii inchisi, sa simti fara atingeri.” – nu zau?? Parca poetii lumii asteia spuneau tocmai invers, ca toate simturile se acutizeaza la cote atat de inalte incat in mod sigur nu te poti abtine sa nu-ti mangai iubitul, sa-i vezi cu ochii larg deschisi chipul, sa auzi glasul lui susurand la urechea ta facuta palnie, numai I.Binder zice ca nu si nu, desi eroina din carte numai de platoneala nu se tine…

”Unii oameni intra in viata noastra neinvitati, nedoriti, ca mai apoi sa devina universul nostru.” – foarte simplu de gasit argumente impotriva: oamenii nu au cum sa patrunda neinvitati in viata ta, si tu in casa lor, daca nu exista liberul consimtamant de ambele parti, mai ales ca ”universul” ala la care ai visat presupune ca ti-au licarit ochii dinainte.

„Viata nu te intreaba niciodata daca esti pregatit sau nu de o nenorocire. Nu iti da niciun preaviz si niciun avertisment inainte sa te surprinda cu un necaz care sa iti prabuseasca intreg universul.” – pai atunci inseamna ca te afli inca la varsta infantila, sigur ca nu apar semne pe cer care sa te previna de o nenorocire, dar in anii de formare (in copilarie si adolescenta) cred ca cineva ne-a spus ca aici, pe pamant, se pot intampla si cataclisme, boli, razboaie, lume rea (specialitatea lui I.Binder de a incadra lumea in doua categorii: cei rai si cei buni, oamenii nu par sa aiba pentru ea caractere complexe, personalitate duala).

Mai are rost sa continui? ca sunt o gramada de ineptii de-astea prin cartea Fluturi, tocmai bune de invaluit mintile mai putin evoluate."

Okay, am mai citit aceasta recenzie

Monica,

Tot ce a scris Irina Binder in cartea Fluturi este rodul imaginatiei ei bolnave, mai ales ca a declarat ca este vorba de viata ei, nici vorba, sunt minciuni.
Exista oameni care o cunosc personal si au dat-o de gol. Ar fi afirmat intr-un interviu ca are studii de management, iar ea nici n-a absolvit cursurile vreunei facultati.

Citeste pe blogul pe care ti-l postez aici, si te lamuresti care este adevarul.

Sunt de acord cu tot ce ai scris!sincer,nu am citit ceva mai prost vreodata.nu am nimic cu scriitoare dar asta e adevarul.orice om normal la minte si ar da seama.vai ce sa zic,iubire...care iubire frate aia iubea pe toti,era instabila rau saraca,credea ca toti barbatii erau lesinati dupa ea,pana si bodyguardul ala saracu...nu iubea pe nici unul cred.telenovela de prost gust.si nu mi se pare ca ai exagerat cu nimic...chiar asa este!faza cu prietenul imaginar...haha pe bune:)))nici nu ne dadeam seama.ea poate vroia sa se creada desteapta,educata etc da nu era,era vb ta fraiera,instabila psihic si fara sa exagerez suferea de mitomanie.asta e sincera mea parere!

Nu ati inteles absolut nimic din paginile acestei carti. De ce v-ati mai chinuit sa-i parcurgeti paginile daca vi s-a parut seaca de la inceput? Aceasta carte trebuie pur si simplu simtita. Irina era tanara si naiva... noi nu am fost oare candva naivi si am luat decizii gresite in dragoste? Oare? Eu ador cartea. Am simtit pur si simplu fiori la unele pasaje... aveam fluturi in stomac :) O recomand cu drag persoanelor romantice ;)

Nu poti sa spui ca daca nu itiplace o carte atunci nu intelegi, pentru ca astfel spui ca toate cartile proaste sunt de fapt bune, dar oamenii nu le inteleg, lucru fals. Ma bucur ca ti--a placut. Oricum, e important sa iti expui parerea si sa termini de parcurs o carte, chiar daca nu iti place in mod deosebit.

Daca aveam dubii inainte, acum sunt convinsa ca Irina Binder isi lauda singura “opera” postand cu diferite nick-uri. Ce profesor ar compara-o pe Binder cu Creanga sau Eminescu?! Ba chiar o gaseste superioara cand pe mine ma doare sufletul sa ii pun numele pe aceasi rand)…Devine foarte agresiva cand este criticata, e un comportament des intalnit la persoanele narcisiste dar deloc normal pentru un scriitor. Blesteme, amenintari, jigniri si multe altele…asta te asteapta daca indraznesti sa spui ca esti dezamagit de Fluturi, maneaua in proza. Decat sa riscam sa fim hartuiti de ea sau de fanii pe care ii manipuleaza si ii intarata pe pagina ei de facebook, nu mai bine ne-am muta noi reclamatiile la adresa editurii? Totusi ei sunt cei care au publicat asa non-valoare…Pana cand?

Pentru mine a fost o mare dezamagire aceasta carte si am observat ca pe foarte multe blogguri nu iti pot exprima o parere negativa pentru ca risti sa fii jignit, blestemat, amenintat sau in cel mai fericit caz ti se reproseaza faptul ca nu stii sa citesti; ca aceasta carte se citeste cu sufletul?! da, poate doar daca as avea ochii inchisi nu as observa contradictiile din carte, greselile gramaticale si de sintaxa, dialogurile seci sau narcisismul autoarei...sa nu vorbesc de subiectul de telenovela, care ma face sa ma gandesc la o manea in proza..cartea este chiar periculoasa pentru cititoarele neinitiate in literatura daca personajul principal devine un model,pentru ca aici abuzul domestic si violul nu sunt condamnate, sunt tolerate si chiar aprobate, puse pe seama destinului..daca Dumnezeu a vrut ca eu sa fiu batuta, violata, tinuta prizoniera inseamna ca eu trebuie sa imi invat lectia iar si iar si iar si agresorul face toate astea pentru ca ma iubeste...Cam asta este ideea, sper sa publicati si comentariile negative pentru ca lumea are dreptul sa stie si alte pareri in ciuda publicitatii agresive si a marketingului.

Asa, anonim, sunt perfect de acord cu tine !!! Vorbesc serios, te sustin, si eu am aceeasi parere. Am auzit recent ca aceasta carte face parte din lista de lecturi in clasa a 7ea sau a opta si eu sunt super uluita si dezamagita. ce e in mintea profesorilor ? cum sa le dai copiilor de generala asa ceva ca lectura ?

Monica, iti spun sincer ca nici nu ma mai mir..Cartea Fluturi are succes datorita scaderii nivelului de educatie si invatamant ce a determinat cresterea numarului incultilor( cei ce n-au reusit sa ia bacalaureatul dar si acei profesori care isi intampina elevii cu urarea: Bine "a-ti" venit! In plus, din punctul meu de vedere o mare categorie de romani s-a manelizat.
Vreau sa te felicit pentru faptul ca ai avut curajul sa daruiesti acestei carti o analiza “altfel”, intrucat ai avut “tupeul” sa iti exprimi parerea.M-a frapat modul in care oamenii care indraznesc sa aiba o alta opinie decat clasicul pupincurism sunt pusi la zid si jigniti, uneori chiar de autoarea insasi

Stai linistita, Monica. Maneaua lui Binder nu face parte din lista de lecturi din programa scolara. Nu cred sa existe vreo profesoara dusa cu pluta care sa recomande ca lectura suplimentara bazaconia Fluturi. Cine ar indemna elevele sa devina intretinutele unor cocalari si sa le invete limbajul de mahala cum se intampla in Fluturi? In plus, cartea este o sursa intreaga de incultura si greseli gramaticale.
Acestea sunt lecturile obligatorii pentru clasele VII-VIII:

Monica, pe blogul pe care ti l-am recomandat, a aparut I.Binder care a facut mahalagisme cu cei care i-au criticat bazaconia Fluturi. Da dovada de lipsa de educatie. Pe pagina ei de fb face pe mironosita, iar in realitate are un comportament injositor.

@Liana : Me bucur foarte mult ca nu face parte, ar fi fost un esec de proportii. Am citit ce mi-ai trimis si sunt pur si simplu dezamagita. Asta e, fiecare se exprima cum vrea el, dar sunt de parere ca ar trebui fie sa tii cont de critici, sa le folosesti ca sa devii mai bun, fie sa le ignori, dar devii imatur in momentul in care te iei in gura cu oamenii care te critica.

La fiecare comentariu negativ doar atat stiu sa spuna fanii: nu stii sa citesti, cartea asta se citeste cu sufletul; daca n-ai scris si tu o carte atunci n-ai dreptul sa comentezi si bineinteles: sunt niste oameni mici si rai foarte invidiosi pe "maretia" Irinei Binder :))) deci va puteti da seama ce fel de oameni iubesc aceasta carte, ce pretentii sa avem. Eu ma amuz pentru ca, din fericire, nu ma numar printre cei saraciti de 40 lei(mi-a imprumutat o prietena cartea) dar va puteti imagina ce revolutie faceam daca mai si plateam sa citesc porcaria asta

Inteleg ca rolul tau este sa comentezi! :) dar, daca nu iti plac personajele , de ce ai continuat sa citesti? Chiar conteaza asa mult ce fel de personaje erau sau povestea in sine? Eu am citic cartea pentru ca povestea mi s-a parut interesanta si poate uneori ma regaseam in ea. Si eu sunt de parere ca, voi criticii sunteti doar invidiosi pe succesul autoarei! Zic sa fitiai atenti la ceea ce se povesteste si sa lasati "nimicurile" astea! Pana la urma, este doar o poveste ;)

da, dar este crucial felul in care este redactata povestea, si dupa parerea mea este o poveste de prost-gust

Pe mine ma amuza faza cu "voi criticii sunteti doar invidiosi pe succesul autoarei!"

As vrea sa-l/s-o intreb pe anonim(a) care a emis aceasta enormitate, ce motive am avea noi de a da dovada de invidie?

Cum sa fim invidiosi/invidioase pe cartea Fluturi cand este plina de greseli gramaticale, cu un vocabular ce nu depaseste clasele primare, scrisa intr-un stil infantil, al carei subiect se incadreaza in categoria manelelor?

Si cum am putea sa fim invidiosi pe Binder cand intr-un interviu s-a dat drept licentiata, iar ea nici macar n-a absolvit cursurile vreunei facultati, si din modul cum s-a autodescris in cartea Fluturi da dovada de nimfomanie?

Cititi in dictionare si vedeti ce inseamna critica literara si cu ce se ocupa. Veti afla ca nu are nimic de-a face cu atacul la persoana. Sunt criticate doar cartile, personajele, stilul narativ, mijloacele de expresie, gramatica. Restul sunt speculatii de-ale voastre, cei care va ocupati cu publicitatea acestei carti proaste - Fluturi.

E super ciudat ca dupa ce o tot bate ea spune ca nu are cum sa nu il mai iubeasca pe Matei si e clar ca Robert e prietenul imginar ,iar Simona aia mi se pare o taranca needucata daca se injura cu toti! Cuvintele sunt scrise gresit si semnele de punctuati tot asa!

Imi plac mai multe genuri de aceea mereu am considerat cartile ca fiind bune sau proaste. Atat. Acum, dupa ce am citit Fluturi, as mai adauga si categoria porcariilor monumentale care nu ar fi trebuit sa ajunga carti.

Monica,

A aparut pe site-ul Goodreads o postare a unui cititor Dan Nicola, prin care se arata cum a plagiat Irina Binder, sunt exemple cu citatele altor scriitori din care ea a plagiat.

Se poate vedea si poza Irinei Binder - am citit pe un blog ca ea si-a postat pe reteaua de socializare poze din urma cu 20 de ani (in acele poze nu apare decat capul ei, fara corp), ea avand acum aproape 40 de ani.

Cel mai urat din partea ei este ca a plagiat din citatele altor scriitori!

Iti dau link-ul de pe Goodreads:

Multumesc ca mi-ai spus, chiar este o chestie interesanta. Oarecum, ma asteptam sa nu fie plagiat la cat de prost era scrisa, dar e socant ca a facut o combinatie dintre cele mai proaste lucruri si a iesit Fluturi